„W relacji ze światem” - tak brzmi hasło 21. edycji Millennium Docs Against Gravity. Z plakatu największego polskiego festiwalu filmowego spogląda na publiczność Maria Smolarz, bohaterka filmu „Rave” Łukasza Rondudy i Dawida Nickla. Autorem tegorocznej identyfikacji wizualnej festiwalu jest po raz kolejny Bartek Bojarczuk, dyrektor kreatywny autorskiej pracowni ILLCAT.studio. Autorką plakatowego zdjęcia jest z kolei Alicja Lesiak - fotografka, która zasiądzie w jury Konkursu na Najlepsze zdjęcia. 

W relacji ze światem

„Hasło tegorocznego Millennium Docs Against Gravity nawiązuje bezpośrednio do tematów podejmowanych przez filmy, które znalazły się w programie festiwalu. To także ukłon w stronę niezwykłej pracy twórczyń i twórców, którzy ukazują nam otaczającą nas rzeczywistość, ale również do magicznej więzi, jaka wytwarza się na sali kinowej. W ślad za hasłem w tym roku skupiamy się na relacjach międzyludzkich i pokazujemy bezgraniczną złożoność naszej natury. Z jednej strony pozwala nam ona na przyjaźń, miłość i empatię. Z drugiej to właśnie nasz gatunek jest odpowiedzialny za wyniszczanie samego siebie i planety, która nie jest przecież domem tylko dla nas” - mówi Karol Piekarczyk, dyrektor artystyczny MDAG. Obecność na plakacie młodej artystki, DJ-ki Marii Smolarz (@nocnakawiarnia), jest zwróceniem uwagi na nowe pokolenie wchodzące w artystyczną dorosłość.

Opowieść o muzyce techno i kulturze rave w Polsce

Maria jest bohaterką filmu „Rave”, opowiadającego o muzyce techno i kulturze rave w Polsce, który znalazł się w Konkursie Polskim i będzie miał swoją światową premierę w czasie 21. MDAG. Oprócz niej przewodnikiem po tym świecie jest inny rejwer z pokolenia Z - tańczący hakken Janusz. Na swojej drodze spotykają Marcello Zamenhoffa, performera i jednego z pionierów techno w naszym kraju. Młodzi bohaterowie są zafascynowani modą na lata 90. XX wieku, ale posiadają też krytyczną świadomość naiwności oraz utopijności postulatów osób z pierwszego polskiego pokolenia techno. Film „Rave” Łukasza Rondudy („Lot”, „Wszystkie nasze strachy”) oraz Dawida Nickla („Ostatni komers”, „Filipka”) zderza współczesność z unikalnymi archiwami polskich imprez sprzed 30 lat. Został w nich zarejestrowany konflikt pomiędzy miejską, artystyczną kulturą rejwową a wiejskimi imprezami techno spod znaku klubu Ekwador w Manieczkach. Bohaterowie szukają odpowiedzi na podstawowe pytanie - czy młodemu pokoleniu uda się pojednać podzieloną klasowo od lat 90. XX wieku scenę klubową w Polsce?

Twórcy plakatu 21. MDAG 

Autorem tegorocznej identyfikacji wizualnej MDAG po raz drugi jest Bartek Bojarczuk (@ill.cat) - dyrektor kreatywny autorskiej pracowni ILLCAT.studio. To projektant do zadań o charakterze nietypowym, wymagających specjalnego podejścia. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Miecz KTR, Dobry Wzór, Must Have, 3x3 Annual czy Polish Graphic Design Awards.

Motyw odbicia twarzy, który pojawia się na zdjęciu tegorocznej jurorki, nagradzanej fotografki Alicji Lesiak (@lesiala), nawiązuje w kolei do roli kina dokumentalnego w pokazywaniu rożnych obliczy nas samych i otaczającego nas świata. Wspólna praca nad zdjęciem była okazją do spotkania się dwóch artystek, które na co dzień zajmują się różnymi dziedzinami sztuki. 

Karnety na warszawską edycję MDAG już w sprzedaży

Przypominamy, że do końca kwietnia lub wyczerpania puli można zakupić karnet na warszawską edycję festiwalu w cenie 300 zł. Wszystko to w nowym systemie pod adresem book.mdag.pl.

KUP KARNET

Aby kupić karnet należy zarejestrować/zalogować się na stronie book.mdag.pl Jeśli posiadasz już konto w serwisie vod.mdag.pl - wystarczy, że dodasz swojego maila do nowego serwisu. W przypadku Karnetów w kolejnym kroku należy wypełnić krótki formularz i dokonać płatności.

21. MDAG odbędzie się od 10 do 19 maja w siedmiu miastach (Warszawa, Wrocław, Gdynia, Poznań, Katowice, Łódź i Bydgoszcz) a następnie online - od 21 maja do 3 czerwca na mdag.pl. Mecenasem tytularnym wydarzenia jest Bank Millennium (https://www.bankmillennium.pl/).